Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak já nevím, asi se nechám odstřelit!

Ještě do nedávna jsem se domnívala, že když se budu s dítětem učit, zkoušet jej ze všeho možného, vysvětlovat novou látku jinačími slovy než učitelé ve škole, doučovat doposud nepochopené, tak že činím pro jeho rozvoj intelektu - inteligence co mohu. Samozřejmě, slovem "rozvoj" předpokládám zvyšování a zdokonalování již získaného.

 

Nyní stojím před záhadou a popravdě řečeno, tentokrát inteligence na správné rozuzlení asi nestačí. Popořádku:

   Před půl rokem školní psycholožka chválila a do nebes vynášela inteligenci a bystrost mého jedenáctiletého syna, kterého mám v pěstounské péči třetím rokem. Ve spolupráci s třídní učitelkou vytvořila ve mne pocit, že pokud kluka nepřihlásím na gymnázium, zkazím mu celý život a zachovám se jako macecha, nikoli jako starostlivá máma, byť nevlastní. V samotném klukovi pak obě podporovaly nezdravé sebehodnocení a nepochybovačnost o své jedinečnosti a vysoké inteligenci vzhledem k ostatní spolužákům.

   Vznášela jsem námitky, že chytrým a bystrým můj klučík sice je, ale jeho dosavadní hodnocení ze strany paní učitelky třídní je velmi nadhodnoceným a vyjadřuje spíše její osobní náklonnost k mému synovi než skutečné znalosti dítěte. Neustále jsem opakovala, že každá sebemenší změna v zaběhnutém systému kluka rozhodí, činí nesoustředěným, zviklá jeho sebevědomí a jistotu, což vše pak vede k jeho nepředvídatelnému chování, které je agresivním a vulgárním. Už jen přestup na druhý stupeň základní školy, který sebou přináší více a hlubšího učiva, náročnější požadavky a odlišnosti jednotlivých učitelů, mého kluka znejistí a bude příčinou zhoršeného chování i školních výsledků. Nesouhlasila jsem s nadšením těch dvou a oponovala, že je mi milejším, aby syn postoupil na druhý stupeň základní školy, úspěšně jej zdolal a teprve pak přešel na středoškolské studium, než aby šel na gymnázium z páté třídy, po měsíci jej vyrazili pro nepředvídatelné chování a agresivitu, nedostatečné studijní výsledky...Byla jsem osamocenou a podlehla jsem.

   Se synem jsem absolvovala přijímací řízení na gymnázium. Ze 129 uchazečů byl 123, přijímali 60 žáků, syna nikoli. Neseriózní známkování mého syna, nadhodnocování známek se tak potvrdilo.

   Před ukončením páté třídy velmi hrubými výrazy můj syn napadl třídní učitelku a vyfásnul dvojku z chování. Školní psycholožkou mi bylo sděleno, že jsem kluka znejistila v jeho sebevědomí, vůbec jsem jej nepodpořila ve zvládnutí nepřijetí na gymnázium a dostala jej do velkého znejištění, až deprese. Za jeho agresivní chování tak vlastně můžu já.

   Syn přešel na druhý stupeň té samé základní školy. Z vyznamenaného jedničkáře je v současnosti slabý trojkař, který si velmi často dovoluje změnit repertoár a donese pětku. Pozítří si jdu pro Třídní důtku za rvačku s mladší sestrou, se kterou praštil o zem, a za ohodnocení učitelky "Ty krávo pitomá".

   Školní psycholožka se nechala slyšet, že by si potřebovala udělat nové intelektové testy mého syna. Ty, které má k dispozici jsou již zastaralé a ona má obavy, zda můj kluk je vůbec schopen zvládnout šestou třídu...

 

   Tak, já nevím. Vůbec tomu nerozumím. Ještě před půl rokem byl můj syn pro psycholožku velmi nadaným a inteligentním, patřil na gymnázium, teď je z něj podprůměr, který možná nezvládne šestou třídu!...Nerozumím tomu!...Že bych intenzivní přípravou do školy dítěti snižovala inteligenci?...Nevím, nevím...

   Asi se nechám odstřelit!...

 

 

Autor: Zorka Papalová | úterý 28.10.2008 21:38 | karma článku: 19,05 | přečteno: 1374x
  • Další články autora

Zorka Papalová

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají!...ale já bez dětí neodejdu!!!

Před šesti léty jsem se rozhodla radikálně převrátit svůj dosavadní jednotvárný život. Dlouho jsem přemýšlela, váhala jakým směrem se vydám a nekonečné přemítání vyústilo v navázání kontaktu se zařízením pro výkon pěstounské péče.

24.6.2009 v 21:15 | Karma: 19,52 | Přečteno: 1665x | Diskuse| Osobní

Zorka Papalová

Pořád spolu

neromantik nečte

10.1.2009 v 16:55 | Karma: 8,61 | Přečteno: 935x | Diskuse| Osobní

Zorka Papalová

Už mi bylo k Mikuláši naděleno

Nestěžuji si, nezoufám si, nenadávám,...protože vím, že někteří pěstouni mají větší záhul, bolestivější trápení v duši, jsou na tom hůř, jsou mnohem více bezmocnější než já.

5.12.2008 v 13:56 | Karma: 20,45 | Přečteno: 610x | Diskuse| Osobní

Zorka Papalová

Dítě v pěstounské péči a zachování kontaktu s původní rodinou.

Při adopci mezi dítětem a osvojitelem vzniká vztah, jaký je mezi rodiči a dětmi. Osvojitel přejímá veškerá práva a povinnosti k dítěti a naopak práva a povinnosti původních rodičů zanikají. U pěstounské péče je tomu jinak. V podstatě zajišťuje výchovu dítěte /do 18-cti let/ mimo svoji biologickou rodinu, přičemž původní rodiče zůstávají zákonnými zástupci dítěte a mají právo podílet se na výchově svého potomka a je v zájmu dítěte, aby byl zachován jeho kontakt s rodinou.

17.11.2008 v 14:57 | Karma: 13,72 | Přečteno: 788x | Diskuse| Osobní

Zorka Papalová

Opravdu budeme už jen trpět?

Mám v pěstounské péči dvě sourozenecké skupiny, celkem sedm dětí a to už čtvrtým rokem. Každé z mých dětí si prošlo tvrdou životní etapou v biologické rodině i v dětském domově. Nějak nás život svedl dohromady a všichni společně se teď pokoušíme alespoň zmírnit, když již nelze zcela vymazat, bolestivé a traumatizující následky dosavadního bytí, které jsou hluboce vryty do dětských duší.

5.11.2008 v 21:59 | Karma: 20,25 | Přečteno: 1377x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1017x
normální ženská - ale vše je dočasné,že?